lesne-orzezwienie_xwhjjh sok-cytrynowo-zurawinowy surowy-krem-brokulowy sok-z-warzyw-krzyzowych

Korzyści z picia soków

Dlaczego warto pić soki?
  • Wprowadzenie do codziennej diety jednej lub dwóch szklanek soków jest prostą metodą podniesienia jakości Twojej diety. Zabezpiecza Cię także przed niedoborami witamin i składników mineralnych.
  • Wraz z sokami możesz przemycić warzywa i owoce, które jesz rzadko lub w mniejszych ilościach (np. natka pietruszki czy jarmuż).
  • Soki mogą stanowić zamiennik 1-2 porcji warzyw i owoców w ciągu dnia. Przyjmuje się, że jedna szklanka soku odpowiada 150 g (jedna porcja) warzyw lub owoców z 500-700 g zalecanych.
  • Podobnie jak warzywa i owoce, świeżo wyciskane soki są źródłem licznych fitoskładników, które mają dobroczynny wpływ na procesy zachodzące w Twoim ciele. Dlatego picie soków to element profilaktyki i dietoterapii przewlekłych chorób, takich jak cukrzyca, miażdżyca, hipercholesterolemia, nowotwory.
  • Soki sprzyjają dobremu trawiniu i oczyszczaniu się organizmu. Zawarte w surowych sokach substancje biologicznie czynne (m.in. kwasy organiczne, taniny, enzymy roślinne) korzystnie wpływają na funkcje przewodu pokarmowego oraz narządów (wątroba, nerki) odpowiedzialnych za usuwanie z organizmu substancji zbędnych i toksycznych.
  • Wysoka zawartość potasu sprawia, że soki zapobiegają zakwaszeniu organizmu oraz sprzyjają utrzymaniu właściwego poziomu nawodnienia ciała.